انجمن روابط عمومي امريکا همواره بر اين نکته تاکيد دارد که شهرت و محبوبيت فعاليتهاي روابط عمومي، زمينهساز فروش کالاها و خدمات شرکتها است.
فعاليتهاي روابط عمومي در اصل با تقويت انگيزههاي درون سازماني، ايجاد روحيه تيمي در ميان کارکنان و تقويت تعاملات مثبت ميان نمايندگان سازمان و عموم جامعه، دستيابي به اين هدف را امکان پذير ميسازد. سازمانها ميتوانند با طراحي و اجراي برنامههاي روابط عمومي، متمرکز بر جامعهي درون سازماني در بروز رفتارهاي مثبت اثرگذار باشند و عملکرهاي برتر کارکنان را مورد قدرداني قرار دهند، همچنين راهحلهايي را در زمينهي مسائل و مشکلات مورد توجه جامعه معرفي کنند. فعاليتهاي مثبت روابط عمومي ميتواند به اشکال و شيوهها و مناسبتهاي مختلفي انجام گيرد:
حمايت از موسسات عامالمنفعه و انگيزههاي سياسي و فرهنگي ميتواند شهرت و اعتبار شرکت يا سازمان را در نگاه جامعه ارتقا دهد. حمايت از رويدادهايي نظير سمينارهاي علمي و مورد توجه جامعه، رويدادهاي ورزشي و غيره نيز با استفادهي مناسب از هداياي تبليغاتي مثل جاکليدي، خودکار، پاور بانک، فلش مموري و غيره ( که البته نام و اطلاعات مربوط به شرکت روي آنها درج شده باشد) ميتواند اثربخشي اين فعاليتها را دو چندان سازد.
با بهره جستن از هداياي تبليغاتي مورد نياز مخاطبان، در فعاليتهاي روابط عمومي خود، اثربخشي آنها را افزايش دهيد.
برنامهي بازاريابي شما
بسياري از صاحبان کسب و کار، به اشتباه بر اين باورند که تنها با درج آگهي تبليغاتي خود در يک روزنامه، يا با پخش يک پيام تبليغاتي از طريق شبکههاي راديو يا تلويزيون، مشتريان به طور خودکار گروه گروه براي خريد کالا و خدمات آنها مراجعه خواهند کرد. شايد اين نکته تا حدودي صحيح باشد و برخي از افراد با شناخت محصول يا خدمت شما صرفا از روي کنجکاوي تصميم به امتحان کردن آن بگيرند، اما صدها يا هزاران نفر از مشتريان بالقوه، هرگز با اين روش، اطلاعاتي در مورد محصول يا کسب و کار شما نخواهند يافت.
به همين دليل طراحي يک برنامهي يکپارچهي بازاريابي به منظور حصول اطمينان از اثربخشي، جامعيت و کنترل هزينهها ضروري است. به خاطر داشته باشيد که هدف شما، تنها جذب و حفظ گروه ثابتي از مشتريان وفادار نيست بلکه بايد درصدد افزايش تعداد مشتريان خود از طريق شناسايي، جذب مشتريان جديد و بدين ترتيب کاهش مخاطرهي ناشي از تحولات در محيط بازار بر کسب وکار خود باشيد.