تعریف هدایای تبلیغاتی

هديه تبليغاتي مي‌تواند از يک نايلون تبليغاتي ناميده شده تا گرانترين ساعت‌ها و حتي خودرو. بهترين هديه تبيغاتي هدايايي هستند که بيشتر و بهتر ديده شوند، مثلا از هديه‌اي که روي ميز کار و يا ساعتي که روي مچ دست بسته مي‌شود مي‌توان نام برد که از پر بازديدترين هداياي تبليغاتي مي‌توانند باشند. محل تبليغ بر روي هديه بايد در ديد مناسب باشد و در اين نوع تبليغ معمولاً در مرکز هديه صورت مي‌گيرد. لزوما بزرگ بودن يا گران بودن يک هديه تبليغاتي نمي‌تواند دليل بر کارآ بودن آن هديه داشته باشد . مثلا حتي يک خودکار کوچک مي‌تواند در اين زمينه از يک کيف گرانقيمت ارزشمندتر و مفيدتر باشد. فلش مموري تبليغاتي
در زمينه هداياي تبليغاتي ميتوان به زير گروه هاي بسياري اشاره کرد از جمله : ست تبليغاتي، انواع جاکليدي : جاکليدي فلزي – جاکليدي چوبي و …. جاکارتي , ساعت روميزي , ساعت ديواري , خودکار , تقويم , ابزار , اينترنت , موس پد , ارگانايزر , کلاه , تي شرت , ليوان يا ماگ نيز از ديگر هداياي تبليغاتي بشمار ميروند
تبليغات اينترنتي نوعي از تبليغات است که بدليل ارزان بودن ماندگاري زياد و فراگير بودن آن همزمان با رشد ابزارهاي اطلاع رساني و روابط عمومي جايگاه خاصي را در بين تبليغاتچي‌ها باز کرده است.
شبانه روزي و بي وقفه بودن آن و قابليت ايجاد تغييرات بصورت به روز باعث شده اين نوع تبليغات به خصوص زماني که شرکتها از لحاظ منابع مالي با مشکلات مواجه هستند کاملا پر رنگ تر مي‌شود.