هداياي تبليغاتي تا چه اندازه موثر است؟
به اين آمار توجه کنيد: در يک نظر سنجي، 52% افراد گفته اند که احساس آنها نسبت به شرکت هايي که از آنها هداياي تبليغاتي دريافت کرده اند، مثبت است و نزديک به 50% از افراد نيز به استفاده روزانه خود از اين هدايا اشاره کرده اند. در مقايسه با اين تعداد و ارقام، روش هاي قبلي شما براي بازاريابي چگونه عمل مي کرده اند؟
مزاياي استفاده از هداياي تبليغاتي چيست؟
1- مطرح شدن بيشتر برند
يکي از اهداف اغلب کسب و کارهاي کوچک و بزرگ مطرح شدن نام تجاري يا برند آنهاست. چگونه مي توان يک برند را عليرغم موفقيت در رقابت، در ذهن مشتريان (هم مشتريان موجود و هم مشتريان بالقوه) مطرح و ماندگار کرد؟ يک روش آن خلاقيت در بازاريابي است. هداياي تبليغاتي ابزار ساده اي هستند که مي توانند موجب مطرح شدن برند يک کسب و کار کوچک شوند؛ به کمک درج کردن نام تجاري بر روي کالاهايي که مشتريان در زندگي روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما مي توانيد جايگاه برند خود را در اذهان عمومي ارتقاء دهيد.
2- کاربري بيشتر با صرف هزينه کمتر
با بودجه هاي اندک، به سختي مي توان روش بازاريابي را انتخاب کرد که بهترين و بيشترين توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اينکه کدام موارد بيشترين سود را عايد شما مي کند، اغلب دشوار است. هديه هاي تبليغاتي که ارزان قيمت و از دوام بيشتري برخوردار بوده و امکان درج تبليغ بزرگتري روي آنها وجود دارد، براي سرمايه گذاري بسيار مناسب و ارزشمند هستند. اين موضوع را به خاطر داشته باشيد که يک اشانتيون يا هديه کوچک خود راه بزرگي براي افزايش وفاداري مشتريان نسبت به شماست. اگر صاحب مغازه يا فروشگاه هستيد بهترين روش براي تشکر کردن از خريد مشتريانتان، اهداي يک اشانتون به آنهاست.
3- کارت بيزينس ثانويه
اگرچه کارت هاي بيزينس هميشه به عنوان يکي از اجزاي اصلي و ارزشمند در تجارت و هر کسب و کاري هستند اما کالاهاي تبليغاتي نيز راهي جالب و خلاقانه براي جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض ديد به شمار مي روند. به جاي اينکه هنگام برخورد با مشتريان احتمالي به آنها تنها کارت بيزينس خود را ارائه کنيد، حالتي را در نظر بگيريد که علاوه برکارت بيزنس يک شيء قابل لمس تر که نام برندتان روي آن حک شده است نيز به او بدهيد. به عنوان مثال اگر صاحب يک شرکت کامپيوتري هستيد و کارتان تعمير وسايل الکتريکي و کامپيوتري است، مي توانيد يک درايو USB به همراه بيزنس کارت خود به مشتري بدهيد.
4- ملموس بودن
هنگامي که زمان بازاريابي براي محصولات يا خدماتتان مي رسد چيز ديگري که بايد به خاطر داشته باشيد نمايش و ارائه مکرر آنها به مشتريان است. چگونه مي توانيد کالا و خدمات خود را بدون صرف هزينه هاي گزاف به طور پيوسته و مکرر در معرض ديد مشتريان قرار دهيد؟ راه حل ساده اي وجود دارد: بايد به اين فکر کنيد که خريداران تمايل به داشتن چه چيزهايي در کنار خودشان هستند. به عنوان مثال اگر شما صاحب يک تفريحگاه يا استخر هستيد مي توانيد يک وسيله ساده يادآوري قرار ملاقات در پشت کارت بيزنس خود قرار دهيد. مشتريان نيز معمولا از چنين ابزاري به خاطر يادآوري کردن قرار ملاقات هايشان نگهداري و استفاده مي کنند. يا اگر در فروشگاهتان انواع نوشيدني را مي فروشيد، مي توانيد از يک دربازکن به عنوان هديه تبليغاتي استفاده کنيد.
5- برنامه بازاريابي قدرتمند
خط مشي شما در بازاريابي چيست؟ به اين مثال فکر کنيد: کدام يک از اين گزينه ها را براي برنامه ناهار خود انتخاب مي کنيد: هر هفته دو بار از يک پيتزا بخوريد يا اينکه به جاي آن هر هفته دو غذاي مختلف ميل کنيد؟ احتمالا اغلب شما گزينه اي را انتخاب مي کنيد که تنوع بيشتري دارد. همين اصل مي تواند در مورد بازاريابي براي يک کسب و کار کوچک نيز به کار رود. اگرچه داشتن يک اسلوب معين براي بازاريابي مهم است اما توانايي در استفاده از ابزار متنوع براي آوازه دادن به کسب و کار نيز از اهميت زيادي برخوردار مي باشد.