شركتها براي تبليغ خود ميتوانند از هزاران نوع هديه استفاده كنند. نگاهي به موافقان و مخالفان در برخي از موارد حايز اهميت است:
اقلام خوراكي:
اقلام خوراكي جزو رايجترين هداياي شركتها هستند كه بسيار خوب طراحي ميشوند و حتي قابل بردن به منزل نيز هستند. اگر ميخواهيد به قلبها و مغزها از طريق معدهها دست پيدا كنيد! بايد بسيار هوشمندانه و مبتكرانه عمل كنيد. ضمناً مواظب باشيد كه هديهگيرنده موردنظرتان خامخوار نباشد!
اقلام دفتري:
جامدادي و وسايل روميزي ديگر جزو هداياي تبليغاتي شركتها هستند كه كاربردهاي فراواني هم دارند. باز هم مراقب باشيد. يك خودنويس عالي گرانقيمت با نوع ارزان آن تفاوت بسياري دارد. حواستان باشد كه مقولاتي از اين دست بايد با دكور اتاق و شخصيت فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت استراتژيك به خود بگيرد.
بليت براي مسابقات ورزشي و هنري:
تهيه بليت به عنوان هديه بهخصوص براي مسابقات و برنامههايي كه بليت آنها آسان بهدست نميآيد، يك اتفاق بسيار تأثيرگذار است. البته بايد ترجيحات هديهگيرنده را در زمينههاي موردنظر در نظر گرفت.
هديههاي اعتباري:
اين نوع هدايا هم بسيار مؤثرند چرا كه به فرد هديهگيرنده امكان انتخاب ميدهند و او خودش ميداند كه اعتبار را چگونه هزينه كند. البته سطح اندك اعتبار در اين موارد ممكن است مسألهساز باشد. و باز فراموش نكنيد پول نقد ديگر هديه نيست و براي هميشه حذف شده است. نقطه سرخط!
علاوه بر اينها هدايا توجه به زمان مناسب براي هديه دادن ملاحظات ديگري هم دارند.
شناخت كارمندان: بسياري از شركتها نگران جنبههاي تبعيضآميزي هستند كه ممكن است جزو پيامدهاي هديه دادن به يك كارمند باشد و در كل، انتخاب يك فرد خاص هم هميشه دشوار است. به همين دليل بودجهاي در اختيار مديران شركتها قرار ميگيرد تا در اين زمينه هزينه شود. وقتگذاري فراوان براي اجراي يك پروژه، رضايت بخشيدن به مشتري و اقدامات صرفهجويانه ميتواند جزو موارد مناسب براي هديه دادن باشد. در اين موارد هم بايد به تناسب هديه و هديهگيرنده توجه داشت. خودکار تبليغاتي
مشتريان: به هديه، هديهگيرنده و به اخلاقيات سازمان توجه كنيد. با انتخاب مشتري، حالا بايد به نوع هديه و نحوه ارسال آن توجه داشته باشيد. بين نيروي فروش و مشتري بايد رابطه باشد. اگر هديه را افرادي از شركت به مشتري بدهند كه با او در ارتباط مستقيم بودهاند، تأثير بهتري خواهد داشت. براي مشتري بسيار جالب خواهد بود كه ببيند از بخش خدمات مشتري يك شركت، هديه دريافت ميكند.